MIOPO

MIOPO er et portugisisk brand, som ønsker at deres forbrugere skal kaste sig i eventyret om at opdage livets mysterier og muligheder – på portugisisk hedder mysterie “MIstério” og muligheder “OPOrtunidades” (deraf navnet). Ved at være åben for livets nuancer, bliver det først et eventyr, og det er netop de eventyrligt mange muligheder, som livet har, de ønsker at fremhæve for deres forbrugere.

Brandet tager også hensyn til miljøet i deres produktion, og de samarbejder også med den cambodjanske organisation ‘Stichting Beetje Beter” (SBB), fordi MIOPO ønsker at mennesker i udviklingslandene med tiden får de samme muligheder, som vi fx her i Vesten har.
SBB blev etableret i 2007, og deres arbejde udspringer fra de store lossepladser i Phnom Penh i Cambodja, hvor hundredvis af fattige familier arbejder og lever. Familier – voksne som børn – arbejder sig gennem skraldet for at finde genanvendeligt og værdifuldt skrald, men dette betyder også, at børnene ikke kommer i skole. SBB hjælper børnene ved at tilbyde dem uddannelse, så de forhåbentlig kan få andre muligheder i livet end på lossepladsen. Samtidig giver SBB også ris til alle familiemedlemmerne, da børnenes skolegang betyder, at de ikke længere kan bidrage med arbejde, og familiens indtægt dermed falder.

Image billede FairStyles + BB jpg

Autentisk og bæredygtig PR, branding og kommunikation i tanke og handling